Jdi na obsah Jdi na menu

Vidlácká turistika

Cestovní agentura Andygo na svých rusky (azbukou) psaných stránkách s turistickou nabídkou České republiky uvedla v prosinci 2011 informaci o vzniku Muzea vidlí.

Tipy na výlet

TIPY IVANA PÍRKA NA CYKLOVÝLETY – 5.:
Na kolech poznáváme krásy Českého ráje - Výlet kolem rybníků

Vydáte se z Jičína na Březinu, a Ostružno a Dolní Lochov, zde na státní silnici Jičín – Sobotka se dáme vlevo, ale jen asi 500 m. Poté odbočíte vpravo do Blat, Zámostí a kolem Hubojed přijedete do Mladějova. Za Mladějovem odbočíte vpravo na Roveň , ale asi 300 m před začátkem obce odbočíte vpravo na Nebákov kolem bývalé kozí farmy. Od ní vede prudký sjezd lesem k chatě Nebákov, kde je možné občerstvení.
Ale není nutné tam zajíždět, lépe asi 300 m před chatou prudce odbočit vlevo a podél potoka na Podsemín a k Přibylovi, kde je to velmi krásné, romantické. Zde odbočíte vpravo po asfaltce a u Věžického rybníka rovněž vpravo. Pojedete kolem rybníka k restauraci Vidlák a rybníku Vidlák. Zde je ideální místo na občerstvení buď v restauraci, nebo jen ve stánku. Odtud je náročnější stoupání na Troskovice a návrat kolem tábořiště Svitačka do Újezdu pod Troskami.
Na křižovatce se dáte vpravo do Libunce polní a částečně kamenitou kratší cestou nebo delší , ale asfaltovou cestou přes Hrdoňovice do Libunce a Březky, Jinolice, Zámezí, Železnice a do Jičína. Celkem asi 48 km, náročné, ale překrásné cesty s minimálním provozem aut. Zde doporučuji raději horské kolo. Pro děti do 14 let nevhodné, těžké.