Jdi na obsah Jdi na menu

Aktuality

Příspěvky

Sladké balení

19. 8. 2012

doporučeněZbalit holku, ubalit cigáro, vybalit to na někoho ...největší český "balič" Zdeněk Švidrnoch se to rozhodl prostě zabalit a přitom to Muzeu vidlí patřičně osladit. Jeho náklonnost je opravdu sladká.

Polské zastoupení Muzea vidlí

18. 6. 2012

ambasadorki.jpgMuzeum Wideł má zastoupení i pro Polsko. V neděli, po slavnostním otevření muzea, jsme pilně až do půlnoci připravovali polskou verzi webové prezentace o muzeu s našími novými ambasádorkami, Uršulou Oklinskou a Kateřinou Bugla. Polsko je tak 6. zemí, ve které máme své zastoupení. Dziękuję bardzo!

Den V stanoven

12. 6. 2012

Předpověď počasí
K vydatným dešťům doprovázejícím přípravy slavnostního otevření Muzea vidlí vydáváme toto tiskové prohlášení: V našem vidlákově na konci světa, kde je obloha podepřena vidlemi dochází k hromadnému přesunu těchto vidlí do nových expozic muzea, při kterém dochází k poškození mraků a následnému úniku vody. V sobotu již nic takového nehrozí.

Ještě máme pár neobsazených míst pomocníků na jednotlivých stanovištích olympijských disciplín, regulace dopravy apod. Jestli máte chuť pomoci, ozvěte se co nejdříve: 777 826 858 nebo gemela@muzeumvidli.cz

Den V se blíží ... proto jsem omezil aktivity na webu pouze na ty, které souvisí s připravovaným otevřením expozice muzea a vidláckou olympiádou. Většinu času teď věnujeme přípravám.
Najdete zde informace o programu k velkému dni. Začínáme v 10:30.

klikni zde

Muzeum vidlí zpřístupní svou expozici lajcké i odborné veřejnosti v sobotu 16.6.2012. V tento slavnostní den proběhne řada doprovodných aktivit. A vy buďte u toho!

NA OLYMPIÁDĚ BUDOU NAKONEC SOUTĚŽIT JEDNOTLIVCI (ne družstva). Každý borec sám za sebe! Nastoupit na start můžeš i ty!

Buch štempl sem

23. 5. 2012

razitko.jpgBuch štempl sem, buch štempl tam ... ten kdo má štempl, ten je i v právu ... hodně se toho už o štemplech nazpívalo, ale všichni víme, že úředně ověřená skutečnost prostě platí. Proto vám i my potvrdíme návštěvu v našem muzeu - pro manželku, na propustku ze zaměstnání nebo třeba prostě jen do památníčku. A věřte, nevěřte, naše razítko je osvobozeno od správních poplatků.

Focení s kmotřenkou

28. 4. 2012

kroj_wb.jpgKmotra druhé stovky vidlí, spisovatelka Anna Malchárková, přijela v slavnostním hlučínském (prajzském) kroji nafotit nový plakát pro Muzeum vidlí.

Otvíráme se světu

25. 4. 2012

Noviny dnes odhalily naše světové plány :)

turkey.jpg     azerbaijan.jpg

První jazyková verze našeho webu byla v maďarštině. Následovala angličtina, španělština a naposledy dnes přibyla turečtina a azerbajdžánština. Chceš nám pomoci zaplnit další bílé místo na zeměkouli? Kdokoliv na Zemi i ve vesmíru si přece zaslouží vědět, že existuje Muzeum vidlí a že i s ním počítáme v našem celosvětovém plánu!

Muzeum venkovského života a zemědělství ve Skotnici

17. 4. 2012

Prvním muzeem, které darovalo ze svých sbírek exponát do Muzea vidlí, je Muzeum venkovského života a zemědělství ve Skotnici.

Snědly vidle

11. 4. 2012

Muzeum přišlo o jeden ze svých exponátů vidlí. Snědly je naše strážkyně muzea.

Sběrná místa Muzea vidlí

14. 3. 2012

Zřízeno další sběrné místo Muzea vidlí. Naše verze babyboxu pro odložené vidle.

Muzeum vidlí má svůj web v angličtině

7. 3. 2012

Dnes promluvilo na celý svět Muzeum vidlí anglicky prostřednictvím další jazykové mutace svého webu. Velké poděkování za překlady patří Ivaně Chmelařové, která se zároveň zhostila funkce ambasadorky pro anglicky mluvící země a aktivně již působí v tomto reprezentativním zastoupení muzea. I u nás se dá udělat kariéra ! A titul zasloužilého vidláka k tomu jako bonus :)

První suvenýr a vlastní cukroví

3. 3. 2012

Dneska jsem s rodinou oslavil dodatečně narozeniny a slavilo i muzeum. Dostali jsme první suvenýr - pytel tužek s potiskem a segra upekla sušenky s stylovou polevou. A k tomu nám ještě Filip nadělil nové vylepšení webu.

Přestupný den Muzea vidlí

1. 3. 2012

V Muzeu vidlí není letošní rok přestupný 29. únor ale 1. březen! Dnes jsme společně přestoupili hranici 5 000 návštěvníků našeho webu, který jsme spustili 23. října 2011. Protože nezjistíme, kdo to byl, blahopřejeme mu aspoň touto cestou. Na facebooku jsme o sobě dali vědět už 5.září 2011. I tady byl dnešní den přestupný a překročili jsme 100 příznivců na fb. Díky za podporu a že jste s námi. Pořád je co slavit :)

Na sněhuláky vidláky jsme pozvali domovňáky lichnováky

25. 2. 2012

Přišla obleva ...

parte.jpgOd začátku roku narůstají návštěvy dárců s vidlemi, kteří se rozhodli osobně přinést vidle do muzea. K označení Muzea vidlí sněhuláky vidláky jsme pozvali v sobotu (21.1.2011) děti z Dětského domova v Lichnově. Postavili nám dva zimní maskoty muzea. Na stavbě sněhuláků se aktivně podílelo i několik exponátů vidlí z muzea. Teď by nás už měl každý najít dokud nepříjde obleva. Díky za pomoc. Fotky ze stavby sněhuláků vidláků zde.

Stavba sněhuláků neunikla regionálnímu tisku a dnes (24.1.2012) vyšel článek v Bruntálském a krnovském deníku. K internetové verzi článku byla připojena i fotogalérie z akce.

Krádež v Muzeu vidlí

25. 1. 2012

Včera psali v Deníku o stavbě sněhuláků-vidláků a dnes ráno chyběl jednomu z nich hrnec. Zloděj musel mít velkou odvahu ukrást něco vidlákům. Nemyslím si, že k tomu přispěl ten článek. Jenom prostě mezi lidmi přežívá takový ten Jánošíkovský syndrom. Akorát, že tady byl okradený ten největší chudák ve vsi a teď mu sněží na hlavu. Zloději nabízíme poklici, která nám od hrnce zbyla. Ať si pro ni zkusí přijít.

Co dostalo Muzeum vidlí pod stromeček?

25. 12. 2011

123.jpgLetos se nadělovalo o vánocích i Muzeu vidlí. Všechny dárky nechal Ježíšek pod stromečkem v Krnově u Řemínků. A byly to dárky vzkutku neobyčejné a originální - jedny papírové a jedny nejsladší (jedlé) vidle na světě. Děkujeme.

Reportáž televize Nova z Muzea vidlí

22. 12. 2011

Ráno, 9.12.2011, jsme posnídali s Novou, protože Marek Švidrnoch přijel natáčet reportáž o Muzeu vidlí hned zrána. Starostka Lichnova, Marta Otisková, při této příležitosti přišla darovat vidle. Foto z natáčení zde. ... Reportáž se nakonec dostala do hlavních večerních zpráv 15.12.2011 a druhý den ji opakovali v pořadu Snídaně s Novou. Pokud jste se nestihli koukat, podívejte se tady (posuňte na 11. minutu a 25. sekundu).

O vysílání reportáže psal následně 20.12.2011 Deník ve svých regionálních mutacích "Bruntálský a krnovský deník" a "Opavský a hlučínský deník"

Muzeum vidlí na titulní straně Razovských listů

20. 12. 2011

Prosincové Razovské listy, které vydává Občanské sdružení Slezská Harta, přinesly na titulní straně informaci o založení Muzea vidlí a zároveň i o naší rodinné firmě DOMOVINA - ekologie, vekov, turistika, s.r.o., která zatím jako jediná finančně vykrývá aktivity muzea. Jak jinak :) Článek najdete zde a všechny ostatní články o Muzeu vidlí zde. Dneska mimo jiné také v Bruntálském a krnovském deníku  i v Opavském a hlučínské regionální mutaci o natáčení Novy u nás.

Bruntálský a Krnovský deník psal na Mikuláše o Muzeu vidlí

7. 12. 2011

Včerejší Bruntálský a Krnovský deník psal o probíhajícím Mikulášském vidlobraní a založení "pobočky" Muzea vidlí v Čechách ... internetová verze článku

Natáčení televize Nova

6. 12. 2011

TENTO PÁTEK (9.12.2011) PŘIJEDE DO MUZEA VIDLÍ NATÁČET TELEVIZE NOVA. Nahlásili se už na 8:00 ráno. Zveme všechny naše příznivce. Neváhejte a využíjte toho k osobnímu předání vidlí do muzea. Těšíme se na vás.

Muzeum vidlí v Kutnohorském deníku

5. 12. 2011

Novinový článek z dnešního Kutnohorského deníku. Redaktorka nás vyzpovídala na naší misijní cestě do Čech minulý týden ve čtvrtek.

Muzeum vidlí zachraňuje životy

4. 12. 2011

Převzato z Královohradeckého Deníku: "Kdo nekrade, okrádá rodinu," tvrdívalo se častokrát v minulosti. Jak se zdá, ani v současné době se mentalita lidí příliš nezměnila. Jak nám potvrdila Šárka Beránková, mluvčí Skupiny ČEZ pro východní Čechy, počet neoprávněných odběrů rozhodně neklesá. "Někdy se naši technici při kontrolách nestačí divit, co všechno lidé vymyslí. Táhnou vedení přes vidle nebo přes balkon... hrůza se podívat. Lidé vynálezaví jsou, ale snad ani nepřemýšlejí nad tím, že se vystavují riziku úrazu elektrickým proudem. Mohou zranit sebe, své blízké nebo někoho z okolí" Naše Muzeum vidlí má exponát (č.22), který původně sloužil jako držák prodlužovačky. Darováním vidlí muzeu si dárce zachránil život. :)

Mikulášské vidlobraní

3. 12. 2011

110_111.jpgA je to tady - MIKULÁŠSKÉ VIDLOBRANÍ. Nabízíme všem čertům možnost celoroční úschovy jejich vidlí v našem muzeu. První dva čerti už své vidle dali dnes. Současně jim lze přiznat prvenství v darování prvních dřevěných vidlí do naší sbírky :)  Zároveň otevíráme celospolečenskou diskuzi na téma "Jak čert k vidlím přišel?" To vše do 7.12.2011.

Misijní cesta do Čech: Nový kurátor Muzea vidlí v Čechách

2. 12. 2011

Stručná zpráva z třídenní misijní cesty do Čech (30.11.-2.12.2011): Vidle darovali divadelní kroužek Vidlák z Vilémova na VysoČíně, starosta Pertoltic, který se Vidlák jmenuje a Mirek Ondrák zvaný "Ondráš", který se stal zároveň velvyslancem (kuratorem) našeho muzea pro Čechy. Muzejní činnost jsme měli příležitost prodiskutovat s etnografkou a edukativní pracovnicí Městského muzea v Čáslavi. Návštěva Narodního zemědělského muzea na zámku Kačina se u pana ředitele nakonec spontálně vyvinula v několikahodinovou plodnou diskusi doplněnou prohlídkou sbírky vidlí ve veřejnosti nepřístupném depozitáři s kurátorkou expozic rostlinné výroby. O rozhovor jsme byli požádáni redaktorkou Kutnohorského Deníku. Navštívili jsme chatovou osadu Vidlák u stejnojmenného rybníku nedaleko Kutné Hory a v místní hospodě dohodli zřízení sběrného místa pro dárce vidlí ...

Kdo bude vidlákem roku 2011?

29. 11. 2011

Tak už víme kdo dostal Slavíka, známe výherce soutěže Česko-Slovensko-Ukrajina hledá talent, ale KDO ZÍSKÁ TITUL VIDLÁKA ROKU, to zatím nevíme. I když favority už máme - jezdecký oddíl Brantice (č.86) si vytvořil slušný náskok - spíše jde o to, jestli bude mít muzeum do konce roku více vidlí než vítězný vidlák lajků. To je výzva i pro nás :) Konečné pořadí ale rozhodne až poslední minuta roku 2011. Proto neváhejte a dejte svému oblíbenému vidlákovi lajk! Bojujte! Oceněná budou první tři místa. Lajky se dají dát u každé fotky samostatně po rozkliknutí ve fotogalerii vidláků dárců.

Objevitel kouzla vyjížděk na motorce s vidlema

27. 11. 2011

Panter dnes přivezl z Mnichova v ukrajinské saidkáře vidle až k nám do muzea. Jeho příběh si můžete přečíst na fb. Jako první motorkář objevil kouzlo projížďky na motorce s vidlema. Kdo ho bude následovat?

Sobotní MF Dnes píše o Muzeu vidlí

26. 11. 2011

Mladá fronta Dnes - Moravskoslezská mutace přinesla v dnešním sobotním vydání informaci o Muzeu vidlí. Všechny články najdete pod záložkou"Řekli a napsali o nás". Čtěte dětem každý den !

Kmotrem první stovky vidlí je herec Radek Brzobohatý

24. 11. 2011

100.jpg Vánoce přišly do Muzea vidlí letos o něco dřív. Fotografie s podpisem a věnováním kmotra první stovky vidlí v našem muzeu dorazila právě dnes, kdy se počet exponátů v muzeu dostal na číslo 99. Herec Radek Brzobohatý byl utajovaným favoritem muzea a o tom, že je nejpovolanějším není pochyb. Moc děkujeme za podporu.

Muzeum vidlí dnes v Bruntálském deníku

22. 11. 2011

internetovou verzi článku si můžete přečíst zde
další články a videa o nás tady

Vidlobraní k 17.11.2011

17. 11. 2011

V rámci oslav dnešního svátku byl do Muzea vidlí zařazen symbolický počet 17ti nových exemplářů. Exponáty pořízené při tomto vidlobraní jsou v galerii navíc označeny trikolorou. Nejeden boj za svobodu a demokracii byl veden s vidlema v ruce. Proto i my vzpomínáme.

Sběrné suroviny Krnov podporují projekt Muzea vidlí

14. 11. 2011

K aktivní dlouhodobé podpoře Muzea vidlí se dnes přihlásily jako první Sběrné suroviny Krnov na Albrechtické ulici. Paní Radka Bočková, odpovědná to vedoucí, darovala muzeu jako prvotní vklad patery vidle. Těšíme se na spolupráci. Kdo bude další?